Diablo 3
Stejně jako se Diablo 2 poměrně hodně změnilo oproti jedničce, tak trojka opět posunula herní zážitek v porovnání s předchozím dílem o kus dál. Čekat necelých třináct let se spíš vyplatilo – vývojáři za ta léta vychytali většinu much.
Milovníci RPG her se po dlouhých letech konečně dočkali. Diablo 3 je tady v celé své nádheře a my vám přinášíme recenzi a první dojmy z této nové hry.
Změny v hraní
Co se herních principů týče, některým hráčům se nejspíš bude stýskat po starém dobrém stromu schopností. V Diablo 3 totiž jsou kouzla a schopnosti předem dané. Na druhou stranu se dají ovlivňovat pomocí run, které se postupně odemykají, takže se přeci jen s různými buildy setkáme. Další změnou jsou kouzla, která sice nestojí žádnou manu, zato se docela dlouho „nabíjejí“, než je možné je znovu použít.
Při hledání kouzla, které chceme použít, se konečně oprostíme od tápání mezi efkovými klávesami (F1-F5). Tam, kde se dříve pily lahvičky (klávesy čísel), totiž jsou předpřipravená kouzla. Lahvičky na hráče pak čekají na klávesách písmen (např. život obnovíme stiskem „Q“, automaticky pak zmizí lahvička z inventáře, takže ji není nutné vkládat do opasku).
Věc, která náročnější hráče trochu zklame, je identifikování předmětů svépomocí – žádné svitky, není potřeba ani Caina… stačí se podívat a hned víme, co daný předmět umí.
Hezky hnusné nestvůry a propracovaný inventář
„Jakožto kovanému hráči předchozího dílu se mi hned po spuštění zalíbila grafika,“ zní úst nadšeného hráče. „Potěšilo mě i zpracování nestvůr – neřekl bych, že se mi někdy bude něco namalovaného tak hnusit. Tomuto dojmu trochu lesku ubral fat, že jsem si ve značné části hry připadal jako v Torchlight 2 místo v Diablo 3.“
Na zmiňované Torchlight si vzpomeneme i v souvislosti s úpravami v menu postavy. Oceňujeme, že při najetí kurzoru na vybavení v inventáři se vedle statistik předmětu ukážou i statistiky odpovídajícího nošeného předmětu, takže se lépe porovnávají. A do samotného inventáře se toho vejde o dost víc – předměty zabírají totiž jen 1–2 sloty.
Pěknou věcí je také aukce, ve které si předmět, bez kterého bychom se dál nedostali, můžeme vydražit. Je to lepší, než se snažit získat takový předmět u kováře. Ten kvalitu předmětu, který může vyrobit z nalezených ingrediencí, určuje náhodně.
Lehká první obtížnost a extrémně těžké inferno
Zkušené hráče poměrně zarazí, že první obtížnost se dá hrát (hlavně ze začátku) jedním prstem. Životy i mana se obnovují podstatně rychleji, takže si hráč připadá trochu nesmrtelně. Podle tvůrců má totiž celá první obtížnost sloužit jen k seznámení se s postavou. Popravdě řečeno ani ve dvojce nebyla obtížnost normal nijak těžká, ale museli jsme si dávat daleko větší pozor.
Ve třetím pokračování Diabla však na hráče čeká nová, extrémně těžká obtížnost – inferno. Několik hráčů už ji dohrálo, ale dle našeho skromného názoru časem půjde dokončit jen za pomoci předmětů nakoupených v aukcích za reálné peníze. To je věc, která mě od hraní třetího dílu mnohé možná odradí. Dohráli jste už tuto úroveň? Pomozte nám rozšířit recenzi na Diablo 3 a napište nám své dojmy a postřehy.
Celkově vzato je trojka povedená hra, kterou si však bez připojení k internetu nezahrajete.